1 marca 2011

3 Sposoby na uzyskanie użytkowników powracających

Większość osób pozycjonujących strony internetowe skupia się ogólnie na statystykach odwiedzin i odsłon swojej witryny. Wynika to z niezrozumienia, że użytkownicy powracający są w rzeczywistości o wiele bardziej korzystni niż nowi. Ci, którzy wracają co jakiś czas na daną stronę, są bardziej zainteresowani tym, co chcesz przekazać, niż ci, któzy po prostu natknęli się na Twoją stronę przez przypadek.

Ważne jest zdobycie swoich stałych użytkowników, którzy będą wracać po więcej.
Jak to zrobić?

Atrakcyjny Design
Po pierwsze, witryna musi wyglądać atrakcyjnie. Często prosty i czysty design wystarczy, żeby zaimponować użytkownikom. Nie jest ważne jaki ruch generujesz na swojej stronie, jeśli żadna z tych osób na nią nie wraca.
Częsty błąd początkujących webmasterów polega na stosowaniu zbyt ekstrawanckich rozwiązań na swojej stronie, które odbierane są jako krzykliwe i odrażające. Najlepszym sposobem na czytelne i jasne prezentowanie treści na stronie jest nie odwracanie od niej uwagi krzykliwymi banerami i animowanymi rysunkami.

Zatrzymaj Najbliższych
Najważniejsze, żebyś aktualizował swoją stronę świeżą unikalną treścią. Twoi czytelnicy wciąż oczekują od Ciebie nowych informacji. Nie ma lepszej zachęty do powrotu niż świeże newsy każdego dnia.
Zastanów się, na jakie strony wchodzisz co dziennie? Co sprawia, że je odwiedzasz. Prawdopodobnie za każdym razem znajdujesz tam ciekawe informacje. Postaraj się jak najczęściej aktualizować swoje strony, to sprawi, że Twoi czytelnicy wciąż będą zadowoleni z jej odwiedzin.

Bądź w Kontakcie
Wiesz już, jak ważny jest regularny kontakt ze swoimi czytelnikami. Jednak nawet częsta aktualizacja strony nie zagwarantuje Ci regularnych odwiedzin wszystkich powracających użytkowników. Nie wszyscy będą na bieżąco odświeżać stronę czekając na coś nowego.
Możesz zacząć tworzyć listę kontaktów albo udostęnić odwiedzającym opcję śledzenia kanału RSS. To naprawdę proste, jeśli wykorzystujesz platformy blogowe, takie jak np. Wordpress.
Nie bój się proponować użytkownikom zapisania się do Newslettera, czy kanału RSS. Pewnie sami Ci za to podziękują.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz