12 kwietnia 2011

6 sposobów na pisanie pozytywnych i zabawnych tekstów marketingowych

Prawdopodobnie czytając różnego rodzaju teksty: artykuły, wiadomości, prasę czy książki, jesteś w stanie rozróżnić ton i nastrój, w jakim były one pisane. Zamieniając w tekście kilka słów, modyfikując interpunkcję i pauzy, a także zmieniając metodę rodzielenia poszczególnych akapitów i nagłówków, dobry copywriter jest w stanie zmienić odczucia i emocje osoby czytającej jego artykuł. Jeśli uważasz, że Twoje opisy są zbyt poważne, rzeczowe i sztywne, przeczytaj kilka rad, które dodadzą twoim tekstom optymizmu i radości.


Nie lekceważ
Podczas pisania unikaj enigmatycznych i zagadkowych treści. Tajemniczość jest dobra dla twórców puzzli i wróżbitów, jednak nie zawsze służy copywriterom. Zamiast tego użwaj bezpretensjonalnego tonu i bądź daleki od apodyktycznego i protekcjonalnego stylu. Po prostu  pisz w sposób jasny, używając przejrzystych, prostych słów.

Korzystaj z humoru
Humor jest właściwie uniwersalnym językiem, który pokazuje, że dzięki właściwym słowom można wpływać na to, w jaki sposób ludzie postrzegają temat, a nawet skłonić ich do śmiechu.
Aby dodać swoim tekstom optymizmu i radości, wstrzyknij do niego trochę humoru. Pisz żywo i z entuzjazmem. Jeśli sam jesteś znudzony, odzwierciedli się to w twoim artykule. Nie bój się, że wywołasz śmiech u ludzi, bo to często jedyny sposób, żeby pokazać co masz na myśli.

Nie przesadzaj ze słowami
Wielu najlepszych, powszechnie uwielbianych pisarzy, zarówno z przeszłości, jak i współczesnych, korzystało z prostego, latwego do zrozumienia języka. Annie Rice, Stephen King, Ernest Hemingway, Paulo Coelho są tego rodzaju pisarzami, których książki nie wymagają od czytelników korzystania ze słownika i encyklopedii. W rezyltacie ich czytelnicy bez trudu rozumieją treść i doceniają wysiłki pisarzy.

Aby zachować nastrój optymizmu i radości, nie staraj się zbytnio zaimponować swoim czytelnikom. Oni oczekują jedynie przyjemności z czytania i uzyskania informacji, a nie zdziwienia i zdezorientowania. Nie sprawiaj im problemów. Używaj długich i skomplikowanych słów tylko wtedy, kiedy to naprawdę konieczne lub gdy wymaga tego tematyka artykułu.

Rozjaśnij słownictwo
Często w trakcie pisania chcąc dodać nieco optymizmu i zabawy, można użyć kilku kolokwializmów i slangu. Ten sposób jest pomocny, kiedy termin, którego chcesz użyć wydaje Ci się zbyt techniczny i specjalistyczny dla twoich czytelników.

Nie używaj obraźliwych słów
Niektórzy copywriterzy, chcąc ubarwić i urozmaicić tekst, popełniają pewien błąd. Mianowicie, stosują pojęcia zabawne jedynie dla wąskiej grupy odbiorców, lecz dla większości czytelników bardzo obraźliwe. Słowa odzwierciedlające fanatyzm, nienawiść i uprzedzenia w pewnym kontekście mogą być zabawne, ale nie powinny wpływać na odbiór całego artykułu. Staraj się unikać tego typu słów.

Nie próbuj zadowolić wszystkich.
Z pewnością nie istieje taki sposób pisania, który trafiłby do każego odbiorcy. Nawet najlepsi i najzdolniejsi pisarze nie są w stanie tego osiągnąć. To dlatego każdy pisarz ma swoich przeciwników oraz wiernych zwolenników. Dlatego wszystkie książki podzielone są na gatunki literackie.
Czy wyobrażasz sobie, żeby mistrz horroru Stephen King napisał romans w stylu Harlequina? Oczywiście, że nie. Każdy pisarz będzie stale podążał za swoim własnym stylem. Dlatego konsekwentni pisarze mają wierną rzeszę fanów, którzy go uwielbiają.

Aby utrzymać swoje teksty w optymistycznym i radosnym nastroju, unikaj łączenia wielu styli w jednym artykule. Użyj jednego lub najwyżej dwóch styli. W zależności od tego, czy piszesz ofertę, tekst reklamowy, czy opinię, użyj stulu, który najlepiej odda istotę treści, którą chcesz przekazać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz