20 lipca 2011

5 sposobów na poprawienie ruchu na blogu

Minęły czasy, kiedy blogi były tylko osobistymi wywodami na temat życia prywatnego i wcale nie miały na celu generowanie dużego ruchu i wielu odsłon. Dziś sytuacja jest zupełnie inna, blogi tworzone są często po to, aby osiągnąć duży ruch bo to daje duże szanse na możliwość zarabiania dzięki reklamom.
Jest kilka podstawowych sposobów na osiągnięcie dużego ruchu, np. tworzenie dokładnych tutoriali, z których użytkownicy internetu mogą się czegoś nauczyć albo poruszanie aktualnie gorących tematów, które sprowokują czytelników do czytania i komentowania bloga. Metody te są w zasadzie podstawowymi sposobami działania dla większości blogerów, ale tylko dla nielicznych stosowanie tych metod kończy się sukcesem. Jak widać, jest różnica między "wiedzieć jak coś robić" a "robić coś dobrze".

Poniżej przedstawiam pięć obowiązkowych cech bloga, który wygeneruje duży ruch i będzie przyciągał coraz więcej czytelników.

1 Spójność
Podstawową regułą na blogu jest konsekwencja. Poprzez spójność rozumiem tu nie tylko tematykę treści postów czy poglądów autora ale również częstotliwość aktualizacji, Twój styl pisania itd. Ludzie szybko przyzwyczają się do pewnych reguł, zachowań innych osób i dlatego lubią na blogu zobaczyć to, czego się spodziewali. Zachowanie spójności to również lojalność wobec czytelników, którzy polubili Twojego bloga za unikalny, specyficzny styl lub charakter artykułów.

Treść postów powinna być ograniczona wybraną przez Ciebie tematyką bloga. Pisanie o kilku tematach jednocześnie, poruszanie zarówno problemów społecznych, jak i politycznych w jednym miejscu może się nie udać. Jest duża szansa, że im bardziej zawęzisz temat swojego bloga, to trafisz do bardziej konkretnej grupy docelowej, która będzie odwoływać się do Twoich artykułów.

Dzięki spójności poglądów stworzysz wyrazistą osobowość siebie - jako autora oraz Twojego bloga. Nie znaczy to jednak, że Twoje opinie nie mogą wykraczać poza jeden ustalony schemat, wręcz przeciwnie, powinny być naturalne i masz prawo zawsze zmienić zdanie pod wpływem różnych przemyśleń, dyskusji czy komentarzy. Wystarczy pamiętać że Twoi czytelnicy stopniowo zaczynają się utożsamiać z Twoją blogową osobowością jak z prawdziwym człowiekiem, ze wszystkimi jego opiniami, przekonaniami, a nawet wartościami.

Trzeba dbać o swoich czytelników. Karmić ich regularnie pewną dawką postów, aby nie zaczęli szukać gdzieś indziej. Jeśli publikujesz trzy razy w tygodniu - zostań przy tym. Jeśli raz w tygodniu - też dobrze. Chodzi o to żeby utrzymać stałą częstotliwość pisania, by czytelnicy wiedzieli czego się mogą spodziewać podczas każdych odwiedzin.

Sam styl pisania nie stanowi problemu jeśli jesteś jedynym autorem postów. Na ich charakter wpływać będą jedynie Twoje zmiany nastroju. Jeśli jednak autorów jest więcej, należy ustandaryzować styl pisania, żeby nie mylić czytelników. Jeśli uważasz, że wielu autorów na blogu to zaleta, którą trzeba podkreślić, bo to w końcu różne punkty widzenia, bardziej interesujące dyskusje prowokujące do wyrażania opinii - musisz wyświetlać imię lub pseudonim autora przy każdym poście. Korzystne jest również dołączenie zdjęcia lub avatara, aby czytelnikom łatwiej było przypisać wpis do autora i utożsamić się z ulubionym redaktorem.

2. Wiarygodność
Nikt nie lubi czytać błędnych lub nie sprawdzonych informacji. Na swoim blogu musisz zapewnić pewien poziom wiarygodności, aby czytelnicy wierzyli w to, co piszesz. Aby to osiągnąć, musisz dokładnie zgłębić każdy opisywany problem.

Jeśli nad blogiem pracuje kilku redaktorów, niech każdy pisze o tym, na czym się zna. Idealnie by było, gdyby każdy z nich był ekspertem w danej dziedzinie. Kiedy każdemu z nich przypisze się jakiś temat do opisywania - z postu na post będzie się stawał ekspertem w tej tematyce. Jeśli piszesz sam, powinieneś rozważyć jedynie tematy, z których masz dużą wiedzę.

Innym sposobem na uzyskanie wiarygodności jest odsyłanie czytelników do źródeł, z których korzystałeś. Da to czytelnikom pewność, że jesteś uczciwy i nie przywłaszczyłeś sobie czyjegoś tekstu.

Należy się również nauczyć oddzielać fakty od opinii. Wydawanie swoich sądów nie jest niczym złym, jednak  przekłamywanie rzeczywistości to największy grzech redaktora, bo powoduje on wprowadzanie czytelników w błąd. Jeśli uważasz się za odpowiedzialnego blogera, stawiaj fakty na pierwszym miejscu, a dopiero później  dopuszczaj opinie do głosu.

3. Skupienie
Nie staraj się podejmować zbyt wielu wątków na raz. Za dużo pytań i tematów w jednym miejscu może przytłoczyć czytelnika, który nie będzie nawet wiedział o czym właściwie ma dyskutować.

Generalnie Twój blog może podejmować różne zagadnienia w wybranej dziedzinie, ale niech każdy wątek będzie na jeden konkretny temat. Wyobraź sobie, że czytelnicy będą chcieli skomentować artykuł. Jeśli podejmiesz kilka tematów na raz, każdy komentarz będzie na inny temat i nie wywiąże się z tego żadna konstruktywna dyskusja.

Wystrzegaj się zatem zbyt daleko odbiegających od tematu dygresji i bądź konsekwentny.

4. Kreatywność
Ten punkt może wydawać się sprzeczny z konsekwencją, o której była mowa w poprzednim punkcie, ale to tylko pozory. Bądź pewien, że można być konsekwentnym i spójnym ale wcale nie sztywnym i sztampowym.

Wyobraź sobie, że nie ma żadnych granic, których byś nie mógł przekroczyć, dlatego właśnie powinieneś przestrzegać określonego stylu i trzymać się tematu. Dopóki nie wykraczasz poza temat i przestrzegasz swoich zasad odnośnie stylu, dopóty jesteś wolny w swoich opiniach, przekonaniach i sposobie myślenia.

Pisz w kontrowersyjny sposób, bądź odważny i nie bój się osób, którym Twoje zdanie może się nie spodobać. Nawet jeśli źle Cię odbiorą - nie przejmuj się, bo w ten sposób pokazałeś się jako konsekwentny w swych poglądach i wiarygodny bloger.

5. Zaangażowanie
Blog jest jak spotkanie ludzi zainteresowanych tymi samymi tematami. Twoim celem jest z pewnością zebranie tych ludzi na swoim blogu, gdzie wszyscy będą wymieniać się ciekawymi informacjami i ideami, komentować Twój punkt widzenia oraz dzielić się Twoimi postami z innymi. Każdy na tym korzysta - Twoi czytelnicy uczą się od siebie nawzajem poprzez dyskusje w komentarzach i poznawanie innego punktu widzenia.

Jednak częstym problemem jest małe zaangażowanie w życie bloga i rzadkie komentowanie postów.
Przyczyną może być sposób, w jaki piszesz posty. Aby otrzymać ożywioną dyskusję w komentarzach, trzeba  zapewnić odbiorcom jakiś bodziec, który sprowokuje ich do działania. Dobrym sposobem jest zadawanie pytań na końcu artykułu - wtedy czytelnicy będą wiedzieli, co mają odpowiedzieć. Jeśli jednak wolisz otwartą dyskusję, można na koniec poprosić o podzielenie się swoimi odczuciami na temat Twojego artykułu.

Pamiętaj też, żeby zostawić swoim czytelnikom jakiś kontakt do Ciebie, aby mogli swobodnie przesyłać Ci opinie. Warto też połączyć bloga z portalem społecznościowym, takich jak Facebook. Niech Twoi czytelnicy wiedzą, że są częścią wspólnoty, która tworzy ich ulubionego bloga.


Źródło: https://www.google.com/accounts/ManageAccount

4 komentarze:

  1. Rady są przydatne, niektórzy z pewnością wezmą z nich pożytek.

    pozdrawiam
    Kulnaro o internecie

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kreatywność to zdecydowanie atut tego social media bloga https://marketing-portal.pl/ . Publikowane artykuły są zawsze na czasie. Ich autorzy to specjaliści dla których dostarczanie rzetelnych i wiarygodnych informacji to najważniejsze zadanie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Poprawa ruchu na blogu to ciężka praca i przede wszystkim czas! Wiedzę z zakresu jak zwiększyć ruch oraz konwersję można pozyskać z bloga: Cyberiusz.pl

    OdpowiedzUsuń